sobota, 10 maja 2014

Pamięci Staszka Pyjasa

Spacerowałam po ulicy Szewskiej. 7 maja 2014 roku. 
Dokładnie 47 lat temu, tutaj, w jednej z krakowskich kamienic przy Szewskiej 7 wydarzyła się tragedia, o której dowiedziałam się wówczas z Radia Wolna Europa. Miałam w akademiku własne radio. Byłam na czwartym roku studiów, mieszkałam wówczas w akademiku UJ w Piaście. Studenci bawili się wesoło, bo w tym czasie trwały Juwenalia. Pamiętam tę imprezę, chociaż sama w niej nie uczestniczyłam. Z balkonu mojego akademika Piasta oglądałam przejazd wybranej Miss DS Piast, jechała na udekorowanej platformie w asyście wesołych studentów. 


7 maja 1977 roku w Krakowie kilka dni przed Juwenaliami zmarł w tajemniczych okolicznościach jeden ze studentów polonistyki Stanisław Pyjas. Mimo wezwania do bojkotu juwenaliów impreza odbyła się. 



Przy ulicy Szewskiej na ścianie kamienicy znajduje się tablica upamiętniająca tragiczną śmierć Stanisława Pyjasa.


zobacz:
Juwenalia krakowskie. Lata 70

1 komentarz:

Popularne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© All rights reserved.

Zdjęcia i teksty prezentowane na tym blogu są własnością autora. Wykorzystywanie i kopiowanie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83).