poniedziałek, 19 września 2016

Spotkanie z Andrzejem Sikorowskim 18.09.2016

Nie mogłam przepuścić okazji, by nie zamienić kilka słów z Andrzejem Sikorowskim, którego napotkałam podczas spaceru po Krakowskim Rynku.  
Przyjechałam do Krakowa na kilka dni, termin wybrałam pechowy, bo akuratnie pogoda w Krakowie pod psem. W dżdżystą pogodę oblegane są krakowskie kawiarenki. W Cafe Vis a Vis też nie było pusto, można oglądać wystawę fotograficzną "Impresje z podróży" Bogdana Zimowskiego




Andrzej Sikorowski jest znanym piosenkarzem krakowskiego zespołu Pod Budą, idolem dużej rzeszy melomanów, zwłaszcza mojego pokolenia. Zespół Pod Budą doskonale pamiętam i mile wspominam z czasów kiedy studiowałam w Krakowie. Andrzej Sikorowski jest absolwentem wydziału filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, co prawda kilka lat starszy ode mnie, ale miło i z ogromną nostalgią rozmawiało się nam o dawnych krakowskich czasach z końca lat siedemdziesiątych, ubiegłego już wieku, oczywiście. Jest autorem zdecydowanej większości tekstów piosenek grupy Pod Budą oraz większości kompozycji. 1970 został laureatem Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie. To ten facet zainspirował Polaków do śpiewania na imprezach biesiadnych piosenki "Nie przenoście nam stolicy do Krakowa" (w duecie z Grzegorzem Turnauem). Kto nie zna piosenki, w tonacji francuskiej melodii, ale w krakowskim klimacie "Żal za Piotrem S"
Andrzej Sikorowski i Bogdan Zimowski

Przy okazji miałam przyjemność poznać znanego fotografika Bogdana Zimowskiego, absolwenta AGH, zajmującego się fotografią już od 1970 r. Jako członek Krakowskiego Towarzystwa Fotograficznego uczestniczył w licznych konkursach krajowych i międzynarodowych, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia.
Bogdan Zimowski


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© All rights reserved.

Zdjęcia i teksty prezentowane na tym blogu są własnością autora. Wykorzystywanie i kopiowanie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83).