sobota, 25 lutego 2017

Spotkanie z Konradem Mastyło

Skorzystałam z zaproszenia na kawę z Konradem Mastyłą. To wielka przyjemność spędzić czas z wybitnym pianistą i kompozytorem znanym w świecie kultury przez duże K. Nie dalej, jak we wrześniu ub. roku poznałam Konrada osobiście w Pałacu Krzysztofory, gdzie razem z Anną Szałapak koncertował z okazji święta Piwnicy pod Baranami. 
Pisałam wcześniej na ten temat >> Konrad Mastyło

Tym razem Konrad zaproponował przytulną kafejkę nad Wisłą w pobliżu Bulwaru Kurlandzkiego i Kładki Ojca Bernatka. Nigdy tam nie byłam, więc chętnie przyjęłam zaproszenie. Przy okazji korzystając z pięknej pogody spędziłam kilka godzin z aparatem fotograficznym w ręku na krakowskim Kazimierzu. 

Konrad Mastyło nagrał muzykę do wielu znanych filmów m. in. mojego ulubionego "Podwójne życie Weroniki" Krzysztofa Kieślowskiego, ale też do Dekalogu, Trzech kolorów.
Marzy mi się, aby przyjechał kiedyś do Leżajska i zagrał leżajszczanom na organach w Bazylice, albo w Muzeum Ziemi Leżajskiej tak pięknie, jak grywa na koncertach w całej Polsce i na świecie. 
Dlaczego w Leżajsku? 
Bo Leżajsk jest Jego Małą Ojczyzną, co prawda artysta urodził się w Stalowej Woli, ale z okolic Leżajska pochodzą Jego przodkowie. Dziadek Franciszek Mastyło urodził się w Kuryłówce koło Leżajska, tam mieszkał, tam miał liczną rodzinę, był szanowanym organistą w tarnawieckim kościele. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© All rights reserved.

Zdjęcia i teksty prezentowane na tym blogu są własnością autora. Wykorzystywanie i kopiowanie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83).