niedziela, 25 marca 2012

Piwnica Pod Baranami

Piwnica Pod Baranami na krakowskim Rynku od strony ul. św. Anny i ul. Wiślnej mieści się w podziemiach Pałacu Potockich. Przyciąga w swoje progi także turystów ciekawych niepowtarzalnego klimatu, jaki nadają stali jej bywalcy - artyści, malarze, poeci, aktorzy i piosenkarze, znani filmowcy, fotograficy i inni ze świata Kultury przez duże K. Z Piwnicą nierozerwalnie kojarzy mi się Ewa Demarczyk i jej piosenki: 'Pocałunki', 'Tomaszów', 'Czarne anioły', 'Groszki i róże', 'Skrzypek Hercowicz' czy wreszcie festiwalowa 'Karuzela z madonnami'.





Przy tym barze mieszczącym się w podziemiach Pałacu Potockich (obecnie budynek Krakowskiego Domu Kultury) miałam szczęście porozmawiać przy piwie z samym mistrzem. Siedział w prawym kąciku, jak zwykle w czarnym kapeluszu i jak zwykle otoczony tłumem rozgadanych piwnicznych bywalców. Poznałam go od razu, ucieszyłam się, że go tu zastałam. Piotr Skrzynecki- lider i konferansjer kabaretu 'Pod Baranami' pierwszy do mnie zagadał. Pochwaliłam się, że specjalnie przyjechałam do Krakowa, by spędzić andrzejkowy wieczór właśnie tutaj, Pod Baranami, wiedziałam, że panujący tu od zawsze niepowtarzalny klimat pozwoli mi  miło spędzić czas. 
Autograf Piotra Skrzyneckiego

 Piotr Skrzynecki  - figura z brązu przed Drink Barem Vis-a'-vis na Rynku Głównym w Krakowie 


***
W Piwnicy pod Baranami można spotkać Konrada Mastyło, znanego wybitnego pianistę, organistę, kompozytora i akompaniatora, którego przodkowie pochodzą z Kuryłówki koło Leżajska. 

zobacz też:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© All rights reserved.

Zdjęcia i teksty prezentowane na tym blogu są własnością autora. Wykorzystywanie i kopiowanie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83).